17 Nisan 2014 Perşembe

Merhabalar...!

Merhabalar...!

Şanslı bir çocuktum. Küçük yaşlarımdan itibaren ailem beni elimden tutup tiyatrolara, balelere, operalara götürdü, bana bir sanatsever olmayı aşıladı. Ben de onların yüzünü kara çıkarmadım, büyüdükten sonra da bilet çıkış tarihlerini takip etmeye, sıralarda beklemeye ve sanatsal aktiviteleri takip etmeye başladım. Arkama dönüp baktığımda, gerçekten çok değerli sanatçıları sahnede görme fırsatım olduğunu düşünüyorum. Necdet Mahfi Ayral'ı sahnede en son görenlerden biriyim herhalde. Cüneyt Gökçer'i de öyle. Engin Cezzar'ın muazzam oyun gücünü de, Metin Akpınar'ın sahneye çıktığı anda seyirciyi içine çeken müthiş oyunculuğunu da, Nedret Güvenç - Toron Karacaoğlu ikilisinin ağzı açık bırakan sahne performanslarını da canlı izleme şansım oldu. Biliyorum ki önümüzdeki yıllarda da bugünlere bakıp "iyi ki izlemişim!" diyeceğim oyunlar olacak.
Bu blog fikri, iki ihtiyaçtan doğdu.

İlk ihtiyaç, izlediğimiz oyunlarda kimler oynamış, beğenmiş miyiz beğenmemiş miyiz, yorumumuz nasıl olmuş, oyunda kimler oynamış, vbg. bilgileri yıllar sonra da hatırlama ihtiyacı. Bugün bir oyunda yan rolde, figüran olarak izlediğimiz bir oyuncu yıllar sonra karşımıza bir prima olarak çıkabiliyor. Bir arşiv ihtiyacı.

İkinci ihtiyaç ise, hem bir oyun izlemek istediğimizde fikir alabileceğimiz bir veritabanı olması, hem de fazla reklamı yapılamayan değişik, kenarda kalmış oyunları gözden kaçırmama isteği. 

Blog'da yazan yazarlarımızla birbirimize oyun, gösteri, vs. önermeyi ve hatta birlikte izlemeyi zaten yapıyorduk. Şimdi bunu yazılı hale de getireceğiz.

Umarım keyifli bir yolculuk olur.

İyi seyirler...

Başar C.MÜNİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder